Grattis !

Idag byter min gubbe jobb!! Diskussionen har pågått ett litet tag, med massa frågor och undrande hit o dit. Det är ju så att när man trivs bra med det man gör, kan det vara svårt att våga ta steget vidare. Även om man ser att det är dax. Och att det blir jättebra bara man vågar hoppa ! Fördelen med detta byte är att det är på samma företag. Och han trivs så himlans bra där, både med chefer och arbetskamrater. Och med sina tider. Han har i flera år haft det så att han jobbar in sin hela månad på 3 veckor och så har han var fjärde vecka helt ledig. Det är något han trivts med jättebra. Men nu blir det andra bullar. Nu blir det KONTORSRÅTTA-tider.

Han ska lämna sin trygga, rena, fina lastbil för att sätta sig på företagets kontor. Där ska han jobba som Trafikledare/produktionsledare. Detta är ett mindre kontor, dom är inte mer än 4 personer som jobbar tillsammans där, och det är personer han trivs med jättebra idag så detta kommer gå hur bra som helst. Och bra arbetstider blir det! Detta är nog det som glädjer mig mest. Det är ganska ensamt här hemma ibland, när Mackan har flyttat och gubben ibland kan vara borta nästan hela veckan, ute på jobb. Men NU kan vi äta middag ihop varje dag! Ett lyft efter 10 år tillsammans ! Och tänk bara... Vi kommer, om vi vill, helt plötsligt kunna gå på BIO en Tisdagskväll !! Hur fränt blir inte detta !!!! Jag tror detta kommer göra göttigt för gubben.

Han har ju en STOR passion för kanotandet och kan ibland ha tyckt att det blir väldigt periodvist tränande. Nu kan han träna mer som "vanliga människor". Och ändå få tid över här hemma. Förut har det varit jobb + träning som fått komma först. Nu helt plötsligt kan man kombinera detta med vanligt lyxigt fantastiskt Svensson-liv!! Och redan nu har Lôtten planerat att "ge" bort morgonprommisen med Olle till gubben på tisdagar och torsdagar. Det är då jag går upp 05.15 och detta ger MIG en halvtimmes mer sömn dom dagarna! Så hur kan det inte bli bra? Det som gynnar gubben gynnar ju även mig o Olle o Mackan ju !!!


Han har fått en "Grattis-till-kontorsråtta-jobbet-present" av mig o Mackan o Olle !!


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha WOHO! Hälsa grattis till Svenssonlivet från mig! :)

2011-04-11 @ 09:44:48
URL: http://headlong.blogg.se/
Postat av: AK

Men det låter ju hur bra som helst!!

Är glad för din skull som får ha honom hemma mer, det är gott.

Hälsa och krama och gratulera på goe P från mig!

2011-04-11 @ 12:19:29
URL: http://bacillen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0