Stekt eller råstekt ?

Jag ska göra lite matlådor. Äta bör man annars dör man. Läste på en väns blogg angående förhållande till mat - Man lever inte för att äta, man lever bara för att man äter. Tyckte det var väldigt tänkvärt. Känns som ett bra mål , att man äter för att man ska äta! Njuta - självklart men njuta rätt. Man kan ju njuta av så mycket mer!

Idag blir det köttfärssås och korvgryta till matlådor. Korvgrytan är inte min favvo, men mina grabbar gillar den. Och den är perfekt att ha som matlåda. Man kokar bara lite ris på morgonen så är maten klar att ha med till jobbet eller äta mellan skola o träning. Kanonsmart ! Köttfärsåsen är såklart EN STOR FAVVO! Min köttfärssås är den godaste i hela världen. Fråga vem som helst som provat den... Japp... Jag kan köttfärssås jag !

Och så ska jag steka potatis, bacon och falukorv till middag. Och så blir det en låda med till gubben till jobbet i morgon. Han har levt på Dagens nu i typ 28 år så han är glad för matlådor ! Då är det tacksamt att laga mat! Tänkte göra det lätt för mig att göra råstekta potatisar men det blir stekta, tycker det är godare ändå. Mums !!


Älskar min stekgryta.


Kommentarer
Postat av: AK

Gott!

Vi lagar alltid såpass av dagens middag att det blir ett par matlådor i normalstorlek och en i min storlek.

2011-04-12 @ 20:23:00
URL: http://bacillen.wordpress.com
Postat av: ellen

Gryta är bra grejer! Gillar kanot förresten. Hela min familj håller på med det.

2011-04-13 @ 15:31:44
URL: http://ellencsordas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0