Back on track =)

Idag har Lidköpings kanotförening bjudit på kanot-tävlingar på Lidans fina vatten! Jag har suttit med som tävlingssekreterare, den stunden jag orkade med i alla fall =) Och gubben har varit bandommare, och hållit koll på att dom kört som dom ska ! Och junioren har tävlat. Och han har gjort det med bravur! Det behövde han !

Idag var det K1 500 meter och K1 1000 meter som gällde för honom. Då är man 1 person i kanoten. Och sen har han kör K2 mixed också. Med Annie. Då är man 2 personer i samma kanot, och det ska vara 1 kille och 1 tjej.

Och dagen har varit en skön dag för Mackan. Jobbig men skön =) Han har med sig 2 guld hem från K1-loppen och ett silver från K2-loppet! Och han gjorde båda sina K1-lopp övertygande. Med sug i blicken och focus !!!

Och jag tror minsann han hade största hejjarklacken idag. Det var jag, gubben, pappan, mormor, morfar, farmor, farfar, gubbens mamma, gubbens pappa, gubbens moster, faster och min morbror och moster! Och så var en kompis till mackans pappa där också !! Så det går ju inte annat än att vinna med det stödet !! Eller hur ??



Här vinner Mackan sitt K1 500 meters lopp !!!



Här är Mackan väldigt nöjd efter sitt K1 1000 meter som han vann fint !



Precis som seniorer är juniorerna himlans fina killar. Här är David (nr 83) framme hos Mackan och grattulerar
och snackar lite efter Mackans vinst. Både konkurrenter och bästa kompisar. Som det ska vara. Härligt !!


Kommentarer
Postat av: a

2011-08-06 @ 21:14:12
Postat av: Inger Ahlqvist

Vilken kille !!!!!!!!!!!!!!!

2011-08-06 @ 21:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0