Flexa

Jag har hamnat i nån mellanrum. Jag har funderat och funderat på om jag ska göra detta. Min gubbe tycker jag ska låta bli.... så jag visste inte... funderade lite till. Och bestämde mig att göra det. Jag vill ju verkligen prova!

Jag har köpt ett Flexikoppel till Olle =)

Jag tror verkligen inte på Flexi till stora hundar. Till små hundar kan jag se fördelen men är ändå inte helt för. Men till stora - som sagt NEJ! Men nu har jag trillat dig i alla fall. Jag är inte bättre än att jag kan erkänna att jag kanske , kanske har haft LITE fel... =) Men bara lite. Jag tror fortfarande inte att det är till stora hundar MEN det funkar på en del stora hundar har jag märkt. Bla funkar det jättebra på Olle. Jag invigde det idag!

Kanske är det bara för mig och Olle. För det är bara med mig som han går riktigt fint. Och bara för jag har köpt en flexi så ska det inte bli livliga promenader här inte. Det ska fortfarande vara kontrollerat och fint gående. Annars slänger jag skiten. Men när jag vill gå på lite, få lite puls så är det ganska störigt att behöva hålla på och stanna för hanhundens kissande. Han brukar få 10-15 minuter i början på sig och sen dom sista 10 minuterna för sånt. Resten får han stötta mig i mitt snabba gående så jag får lite motion. Men nu kanske vi kan kompromissa mer. Han kan stanna lite oftare OM han gör det på flexikopplets längd och jag får ändå gå på. Låter ju bra!

Och nu har vi provat då. Och han blev inte alls "långtifrån" ... Han gick lite längra fram och kissade och när han var färdig kom han joggande efter mig. Och när han inte var kissig så gick han som vanligt fint brevid mig.
Så detta kommer jag köra ibland. Inte alls alltid, men när jag vill gå på lite. Han är duktig vår bästa hund =)

   


Kommentarer
Postat av: Viktkamp

Jag är på din linje, hatar när folk inte håller in sina hundar. Men när man ska gå på lite sådär och att hunden ändå går fint mellan kissningarna så är det ok tycker jag. Kram kram

2011-08-11 @ 23:29:54
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0