Jogging är underskattat !!

På måndagar har kanotföreningen löpning på sitt träningsschema. Och då brukar alltid gubben och grabben (om han är hemma) vara med och springa med dom andra ungdomarna. Men idag var jag lite sugen. Sugen på att jogga igen. Det var ju jättelängesen som jag sprang. Säkert 4 månader sen. Har ju haft det jobbigt utan mina mediciner men idag ville jag allt ut en kort sväng och känna på det. Så gubben var snäll och sprang med mig istället. Grabben är ju tillbaka i Nyköping för skolan nu så han fick inte vara med denna gång. Så gubben tog hunden i selen och så sprang vi iväg i spåret. Första halvan gick jag och joggade lika mycket ungefär. Det är lite tungt i början tycker jag. Men sen när halva spåret hade passerats så kände jag att nu - nu räknar jag stolpar. Jag bestämde mig för att klara av 10 i taget. Och när dom första 10 var förbijoggade så tog jag sikte på 10 till och sen 10 till ... osv.... Jag orkade med andra ord sista halvan av spåret utan att GÅ ALLS !! När spåret var slut så var jag på stolpe 49 och jag var jättetrött. Och jättenöjd. Sjukt nöjd helt enkelt =) När jag var på stolpe 37 så kom gubben och hunden och mötte mig och hjälpe mig i mål... det gjorde nog susen det sista, när jag var så trött !!!

Lite stretching, en skön dusch och lite god middag senare sitter jag här i soffan och är glad. Jätteglad !!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0