Over there ...

Idag har jag varit hos doktorn. Jag har ju som ni vet världens bästa doktor. Han fixar alltid till en tid fast han inte har och han tar sig tid att lyssna. Han bollar, säger ifrån, kräver, förklarar, stöttar, lyssnar och hjälper till. Fantastisk är han! Och så även idag såklart. Även om han klämmer in mig i schemat ibland, så känns det aldrig som han är stressad utan han tar sig verkligen tid ändå. Man får sagt det man vill, och han får gjort det han ska.

Idag har även Mackan varit hos doktorn. Fast han har varit i Nyköping på den urbra vårdcentralen vi fick kontakt med en av dom gångerna han sökte för sina luftvägar. Och även där har vi hittat en skitbra läkare till honom. Det är så skönt och värdefullt, när man är mamma på nästan 30 mils avstånd. Att veta att dom tar honom på allvar, trots att man inte har en förälder brevid som stöter på. Och där lämnar dom inget till slumpen. Idag gjordes det en Spirometri. Hans ansvariga läkare där har ju diagnosiserat ansträngnings-astma på Mackan. Och idag skulle det utredas vidare. Och det gjorde dom. Och han ska vidare... Det var såklart rätt diagnos men idrottsman som han är så ska det för säkerhetsskull kollas lite extra... bara det är ju fantastiskt !! Och så ska han kanske få byta medicin, men inget ska ändras nu innan hans viktiga tävlingar är över. Det får bli efter september, eller kanske efter oktober =) Det återstår ju att se HUR lång hans säsong blir. Återstår någon uttagningstävling nämligen!!

Annars går det sin gilla gång här hemma. Jag är ju skitdålig i kroppen igen. Har ont så jag är helt snurrig i skallen. Känns inget bra alls, och helt onödigt faktiskt. Men det är ju som det är. Ingen ide att stressa upp mig för det, nu är det tid för återhämtning, vila, promenader och en del värktabletter så ska jag nog snart vara på banan igen !! För jag har fått lära mig att inget blir bättre av att gegga ihop !!! Så upp med humöret på Lôtten nu!!


Kommentarer
Postat av: Viktkamp

Krya på dig vännen! Kramar

2011-08-31 @ 13:11:19
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Kajsa

Ja, för sjuttan Lôtten - upp med humöret och tänk på allt bra som finns här i livet! Finns så mycket att vara tacksam för! tänker positivt

2011-08-31 @ 19:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0