Trött... .... ....

Oj vad jag är trött idag. Har sovit 5 timmar inatt och jag behöver det dubbla för att funka helt fint. Men inatt kom Mackan äntligen hem, och då ville jag ju vara uppe lite och prata av mig med honom. Ville höra om hur loppen hade känts och hur det hade varit. Hur nöjda dom var och hur glada dom var. Och hur det funkade med lungorna. Sen tog det en stund att somna om. FÖR MIG... dom andra bara la sig ner och började snarka men jag låg länge innan jag kunde somna om. Och inte blev det lättare när dom andra sov så gott i huset =)

Och sen började jag ju jobba tidigt idag. Upp vid kvart i 6 och in i brödfabriken. OCH DET ÄR SÅ VARMT DÄR...
Det suger musten ur en helt. Finns inget syre och man är kladdigt svettig efter en halvtimme där inne. Och då är det ju en bra stund kvar att jobba ju.... Och det krånglar överallt hela tiden så här på sommaren. Brödet vill verkligen inte att det ska vara så varmt =) Och sen märks det ju att en del av den ordinare styrkan är borta ÄVEN om dom flesta av våra vikarier är urbra !!! Men rutiner kommer med tiden och tiden måste dom få på sig innan man kan begära att det går smärtfritt. Det vore ju ojuste annars !!!

Och sen idag har jag fart runt och gjort ärenden så inte har det blivit vila av då heller... Men tidigt i säng gäller!!



Mattider och sovtider är lika viktigt för mig som för Skalman !!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0