Gott nytt år

Jag fick en stegräknare i julklapp av gubben och junioren. Det är en riktigt bra sak. Den är till och med lite snål med stegen... man måste tex gå minst 10 sekunder innan den börjar räkna. Vi är här lite oense om den då lägger till den rörelse man haft under dom 10 sekunderna eller om den börjar räkna efter 10...  Spelar kanske inte så stor roll efter en dag, men joooo jag vill nog att alla mina steg ska vara med ! Det sägs ju att man ska gå minst 10000 steg om dagen. Och det är det minsta man ska gå, alltså bara för att allt i kroppen ska må fint, som cirkulation osv... Det är sen över 10000 som det börjar hända. 10000 - 12000 steg om man ska hålla vikten och över 12000 steg om man ska gå ner i vikt. Så jag får väl satsa på att lägga mig på mellan 11000 och 13000 steg. Eller om det blir mer så är det ju bra, men som minimum menar jag! Ska bli spännande att se hur många steg det blir på jobbet, för nu har jag varit ledig denna veckan, och ändå kommit upp mot eller förbi 10000 steg =)
 

Jag har kommit en bit på väg idag. Och då har vi ändå lyckats slänga in en skön middagslur i soffan  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0