Julafton 2011

Det är ändå en väldigt speciell dag på året. Även om man blivit vuxen och har en annan relation med tomten nu för tiden =) Så känner jag ändå förväntan i kroppen. Förväntan över lite annat kanske än när man var barn , men ändå förväntan! Och det är härligt. Och nyfikenheten sätter in... Nyfikenheten över julklapparna. Inte så mycket vad jag ska få i paketen utan vad dom som ska få av mig tycker. Det är höjdpunkten. Om man har lyckats. Det bästa jag vet är överraskning. Jag vill inte att dom vet om vad som ska få. Jag vill överraska. Det är ju för mig en del av förväntan ju.. Så när jag ska få julklappsönskningslistor ska det stå många saker på så det inte är klart vad som ska köpas... utan att man kan välja på listan. Eller ändå hellre ha kommit på något själv som dom råkat säga tidigare under året. Dom julklapparna tycker jag själv är roligast att få. Dom jag inte sagt att jag vill ha utan dom som någon snappat upp under hösten att jag skulle vilja ha eller behöva. Det är förväntan... och uppmärksammat ! Och jag älskar också julen för det är såååå mycket mer än julklappar och julmat och julgodis.. Jag älskar helt enkelt HELA julen =)  Just nu tittar jag på Polarexpressen och dricker julmust. Och tänker på mina grabbar som är ute och glider i sina kanoter på Lidan, i tomtemössor. Härligt för dom !!


Med önskan om en riktigt God Jul till er alla


Kommentarer
Postat av: AK

Håller med!

Julekramar till dig!

2011-12-24 @ 20:00:22
URL: http://bacillen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0