Dag 14 - Det här åt jag idag

Jamen det är väl kanon då? Att jag INTE kollade listan idag på morgonen så jag kunde gett er en kanonmatsedel idag :) Jag äter ganska bra faktiskt, håller nere kolhydrater så gott jag kan. Försöker alltså undvika bröd, potatis och pasta i den mån jag kan o orkar. Lägger till mycket grönsaker istället. Alltså jag följer ju inte detta helt slaviskt, men nästan varje dag, hoppar över nån gång ibland och då är det lite extra gott ju ! Undviker för tillfället även kakor, bullar, godis och drickor.. Lättare då för då blir ju sötsuget så hemskt mycket mindre och toppar och dalar slätas ut !

Detta gör jag för att jag vill ta bort några kilon till. Funkar oftast jättebra... ibland blir det tråkigt och då gör jag som idag :

Innan jobbet idag, vid 06.00 tog jag en banan, sen 09.30 på jobbet var det fil med osötade hallon och lite frön i ! Sen vid 12-tiden tog jag mamma o pappa med till kvarterets pizzeria (?) och tog en halv kebabtallrik (passar ju inte in i min plan). Vid 14-tiden åkte 1 äpple med lite valnötter ner och innan träning vid 17-tiden ½ banan. Sen efter träning vid 20.30 har vi ätit taco´s. Såklart utan bröd och chips då jag redan hoppat i bäcken idag när jag var på pizzerian.... Till detta vatten, vatten, vatten, vatten och 1 glas mjölk !


Pistagenötter är en räddare i nöden när göttesuget sätter in !


Kommentarer
Postat av: Maria Thempo

Gud vad bra ändå!! En HALV portion på Roma...RESPEKT!!

Jag önskar jag hade samma diciplin ;-)

Men Ferraribilarna sätter ofta käppar i hjulet så att säga...

Ha en toppendag :-)

2011-01-28 @ 08:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0