Dag 17 - Mitt favoritminne

Oj... jag har sååå många.. tycker om så många saker som hänt.

Men ett minne som jag verkligen verkligen tycker om att tänka på och som jag ALDRIG kommer att glömma : Min morfar var som min pappa åt mig när jag var liten.. han betydde alltid så hemskt mycket för mig. Han fanns alltid och ställde alltid upp. När sen jag fick Mackan, så blev det väldigt naturligt så att även dom betydde mycket för varandra. Vi var alltid mycket hos morfar både i Jönköping och i hans sommarställe i Horred.

En sommar när vi var där, Mackan kan ha varit 4 år kanske, skulle vi ner till sjön o bada. Det gjorde vi varje dag när vi var där, i regn eller sol , det spelade ingen roll. Morfar hade blivit äldre och hade lite svårt att gå. Och när vi skulle över ett väldigt lågt staket så sträcker Mackan upp handen och säger : Håll i mig gammelmorfar, jag hjälper dig vet du väl! Och morfar tog handen och klev över och dom båda var så nöjda.

Sån var han då Mackan, och sån är han än idag.

Jag saknar min Morfar, han dog för många år sen nu. 12 års sen.... men saknaden är lika stor än :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0