No EM-junk

För dom allra flesta människor gäller det ju att äta lagom med mat och att träna lagom mycket. Det är ett bra framgångsrecept för att må så bra man kan =) Ibland orkar man hänga i och ibland tar man ut svängarna lite! För våran junior här hemma gäller lite andra bud. Alltså om man ser till hur han mår och ser ut =) så behöver han inte bry sig om vad han äter. MEN om man ska kunna prestera på såg hög nivå som han vill så gäller ju lite annat. Det är så med alla dom duktiga kanotisterna. Dom tränar hur mycket mer än "lagom mycket" och måste därför äta mycket mer än "lagom mycket". MEN trots att han skulle kunna äta skräp varje dag utan att det skulle göra nått på tex vikten så funkar det ändå inte så. Utan här gäller, viktigare än någonsin att äta BRA och mycket för att kunna träna BRA och mycket så man kan prestera BRA och mycket. Alltså han äter också godis och pizza och hamburgare och all annat skräp men just i en stor uppladdning så får han tänka till extra. Och just nu är det sååå bra för mig =) Jag har tappat tråden lite i mitt mattänkande så just nu kör vi "inget skräp innan EM" tillsammans. Så nu hänger jag på EM-uppladdningen vad gäller mat. Och då menar jag INTE att jag äter dom portinerna som han stoppar i sig utan att jag låter också bli skräpet tillsammans med honom. Han äter ju alltid bra och varierat och det gör jag ju oxå oftast men just nu ett litet tag har det varit svårt för mig. Så jag är så glad för att han nu måste tänka till i sin laddning så jag kan få lov o hänga på ! Bra jobbat Mackan... bra mammsen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0