Underkastelse

är något jobbigt. Ibland helt ofrånkomligt men ack så jobbigt. För Olle då =) När det är dax för kloklippning går viljorna isär mellan matte och olle. Och då har vi ändå kommit ljusår framåt mot hur det var i början. Men nu gör vi det, han utan att gruffa allt för mycket och jag med en bestämdhet som heter duga. Jag köpte en ny mindre klosax i vintras och efter det så går det bättre. Jag kan sitta och riktigt skiva klorna så han inte tycker det är så äckligt! Men visst får jag se hans fina vita stora tänder. Han ligger så sött på golvet och läppen bara åker upp lite ibland, som för att visa matte att JO dom finns där vid behov. Han är hur ursöt som helt godingen.

MEN idag hände det. Det som inte får hända. Och det som absolut inte får hända på en hund som redan ogillar detta. Jag klippte honom i pulpan. Ytterst lite MEN ändå !! iiiiaaackkk vad jag kände mig hemsk. Men jag höll god min, höll kvar tassen och fortsatte med nästa klo. Det var ju bara 8 klor kvar =( Han var så duktig. Han pep till lite grand när jag nöp honom och sen var det lite småkamp att hålla fasten tassen men inget annat. Så vi gjorde färdigt, gick ut i köket och så fick han en godis. Det får han alltid efter! Det vet han så väl. Och sen tänkte jag att han måste ju få ett ben idag... efter detta =) Så jag tog fram ett smarrigt tuggben och öppnade dörren till trädgården och där kom underkastelsen ut! Han fullkomligt exploderade av energi, nu när han fick slänga underkastelsen åt pipsvängen. Han kastade benet och hoppade och skuttade och rusade runt. Det är ren och skär glädje i den hundkroppen. Han har inget ont ben i kroppen den juvelen inte !!!! Han är fullkomligt BÄST!


Kommentarer
Postat av: Maria

Känner igen det där....Som tur är så har inte Chappe jättemånga tänder kvar ;-)Men han fogar sig bra även om han inte tycker om att klippa sina kolsvarta klor...

2011-06-21 @ 10:30:04
Postat av: AK

Man känner sig rätt ond. Bacillen skriker vid varje klipp, i förebyggande syfte. Det tycker han känns smart... ;)

2011-06-21 @ 11:18:13
URL: http://bacillen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0