Workday

Har kommit hem från jobbet nu och har duschat och nu sitter jag här i soffan helt utslagen. Det är så jobbigt och gör så ont att komma igång med jobbet när man varit hemma ett litet tag. Vi lyfter och bär mycket på jobbet, alltså mycket. En tuff dag med mycket bröd kan vi lätt komma upp i 1200-1500 kg. Och då är det per person!  Och det är mycket lyft från golvnivå, mycket bärande och skrymmande kartonger utan handtag. Tungt.....

Idag har varit en sån dag för mig. MYCKET att slänga, och vi har varit på en sån linje när man står hela dagen. På betonggolv. Alltså man är ju ganska van vid detta, så det går oftast ganska bra. Men när man har haft semester eller varit sjuk ett tag är det ganska jobbigt att komma igång. Musklerna skriker : VILA !!! Och axlar och rygg och ben är tunga... Men sen är man igång efter nån vecka och det rullar på igen. Då har man redan blivit van igen !!



Många kakor som ska ut på en dag


Kommentarer
Postat av: Viktkamp

kämpa på vännen, snart känns det bättre igen! Kramar

2011-06-02 @ 22:17:46
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: S

Nu har jag tyvärr slängt påsen, (var färdiga) en vit påse från Willys.. Är självklart bara köttet jag äter :)

2011-06-03 @ 09:03:35
URL: http://superhjaltinnan.blogg.se/
Postat av: S

nu måste jag få fråga vilket bageri? du jobbar på ? Jag har också jobbat på bageri, ett stoort fabriksbageri och det är lätt det roligaste arbetet jag haft längtar ofta tillbaka. :)

2011-06-07 @ 14:33:21
URL: http://superhjaltinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0