Egen tacokrydda måste väl vara bäst?

Förkylningen håller på att ebba ut... Det är härligt ! Tycker det är skitjobbigt när man inte kan andas genom näsan utan måste andas genom munnen. Blir så torr i halsen ju. Och det är bra för vi ska ju hälsa på småtjejerna i Göteborg på fredag, så det är bra om jag är frisk då så jag inte smittar ner dom.

Jag har också varit en sväng på stan med gubben nu. Jag har köpt mig 2 träningstoppar och 1 sport-BH. ÄNTLIGEN. Den var väldigt nödvändig. Mina andra börjar bli lite gamla. Så det blir jättebra med den. Och så blev det ett linne på HM... (?) Handlar aldrig där ju.. :) Och så blev det lite annat... Kommer bilder senare i veckan !

Och så ska vi göra egen taco-krydda. Inte för att vi inte gillar den man köper utan bara för att. Är jättenyfiken hur det kommer smaka. Känns ju lite kul OM den blir god att ha EGEN taco-krydda. Lôttens krydda !!

Så här gör man Lôttens Taco-krydda. Använd sen ca 2 msk färdig krydda till 500 gr färs.
  • 3 msk anchochilipulver
  • 2 tsk paprikapulver
  • 3 msk spiskummin
  • 1 1/2 msk salt
  • 2 tsk socker
  • 1 tsk oregano

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0