En hjälpande hand

Idag ska jag till mammsen o få lite hjälp av henne. :) Ibland behövs det! Hon är duktig på det mesta, och då väldigt duktig på att sy upp byxor och sånt handarbetande. Och laga mat. Det är hon suverän på !

Jag ska svängen ner på stan innan och köpa lite fina papper till mina inbjudningar till min tjejfest. Och då kanske kanske kanske (om jag inte kan hålla mig) kanske jag köper med semlor till mamma. Jag kan köpa en som mamma o jag delar på. Då blir det lagom mycket semla eller hur? Mamma är snäll och stöttar mig i mitt "mindre-ätande-mer-rörelse-grej. När vi är där så låter hon oftast bli att ta fram massa göttigt så jag ska slippa frestelsen och slippa säga nej och ändå sukta efter det goda :) För även om man klarar av att säga nej så finns ju suget kvar! Det försvinner ju inte bara för att man klarar av att motstå !

Såg på en annan blogg följande: 


För att bli av med kalorierna i en fluffig gräddsemla krävs till exempel att man:

  • Promenerar raskt i 45 minuter
  • Städar i 50 minuter
  • Åker slalom i 40 minuter
  • Åker längdskidor i 25 minuter
  • Hugger ved i 45 minuter

Så JAAA det får räcka med en halv semla idag! Är fortfarande hostig efter min förkylning så det blir ingen träning idag heller så ja, en halv semla får räcka. Sen får det inte bli nått mer göttande resten av veckan! Har redan gått 2 längre raska promenader med Olle idag men men ... det ska ju ut mer än det ska in än så länge :) Och solen skiner och det känns som våren BANKAR på dörren nu... blir nog några fler sköna prommisar idag.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Av de fem alternativ du räknar upp skulle jag helt klart välja en rask promenad. Men det är väl bara om man äter en semla UTÖVER den vanliga maten som man behöver tänka på att förbränna den. Om man äter en semla ISTÄLLET för lunch så går det väl kanske på ett ut energimässigt.

2011-03-08 @ 17:32:05
Postat av: Lôtten

Kanske inte riktigt men nästan !!! Så då borde man kunna ät 3 på en dag o inget mer och inte röra sig alls ?

:)

2011-03-08 @ 19:08:40
URL: http://lottensplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0