Oskulden ska tas i Kläppen !

Helt solklart är det så... Finns inget bättre ställe att göra det. Alltså att lära sig åka slalom. Jag lärde mig i Åre, det funkade fint med och då var jag ändå 18 år. Men här i Kläppen är det verkligen barnens paradis. Bättre än Sälen. Det finns många fina backan till dom små kidsen. Långa blåa gröna och även en hel del röda och svarta pister. Så även mammor och pappor och mostrar och morbröder håller sig nöjda. Bäst är när alla är nöjda och glada ju !

Och skidskolorna är kanon. Det var dom redan för 1997 när Mackan lärde sig åka skidor. Då hette Mackans skidskolelärare Tomas. Han var ung. Så ung att jag som ung mamma inte gärna ville lämna honom och sticka iväg. Så jag stod gömd och kikade i smyg första dagen. Och insåg det jag redan visste - att min unge inte har problem med att vara med okände folk. Och att Tomas hade helkoll på sina små Sködpaddor ! Lovely !

Wilma går på Skidlekis. Det är skidskola för dom som är 3-4 år. Dom både åker skidor och leker en hel del. Och dom 2 första dagarna var det jag (moster) som lämnade henne. Och stod gömd och kikade ;). Och även denna gång gick det över förväntan. Jättebra ledare, 4 stycken till 9 små kids. Det är VIP det ! Och som dom kämpar. Och då menar jag både barnen och ledarna. Hoppas dom är välbetalda dom gulliga vänliga glada ledarna :)








Kommentarer
Postat av: AK

Så otroligt gulligt med småttingar på skidor!

Du är ju en toppenmoster helt klart <3

Kul att du bloggar från skidresan, ni verkar ha det ljuvligt!

2011-04-01 @ 18:12:32
URL: http://bacillen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0