Gamlingar kan det där med partaj !

Pappa hade ju sin 80-års fest igår kväll. Det var ca 60 personer där, i alla åldrar, från Alfred på 8 veckor till Pappa på 80 år. En härlig blandning av gammal och ung, galna och normala och alla lika glada !!! Det var en riktigt kul fest måste jag säga. Många hade lite sånger att uppträda med och Pappa hängde i hela kvällen, sjöng och uppträdde och spelade ukulele för fulla muggar med sina söner. En riktigt rolig brakfest kan man nog säga !

Vi hade ju också ett litet uppträdande. Vi är ju inga stjärnor på att sjunga så vi hade gjort ett eget litet mellanspel. Ett mellanspel som blev riktigt uppskattat ! Av alla ! Det var jag och Mackan och min brors flickvän som gick all in. Vi hade fått hjälp med en koreografi och satt ihop 4 låtar till en speciell låt just för pappa. Och utklädda var vi. Mackan som hade huvudrollen i "Det är inte lätt att va ödmjuk"-låten (som var huvudtemat) hade på sig snickarbyxor och hängslen. No more !! Jag och A-C hade brottardräckter på oss. WOW bara där bröt vi ju ihop ! Det var så roligt, alla sjöng med och klappade händer och var en perfekt publik ! Vi blev till o med inropade igen! Det kunde vi inte ens gissa innan, vi var rädda dom skulle bli chockade!

Och pappa var nöjd. Jättenöjd. Det var så gott att se. Värmer dotterhjärtat det. Och jag höll mitt tal. Bra jag är ! Och så har vi filmat nästan hela kvällen som Pappa och mamma ska få sen av svärfar så dom kan titta på den och få återuppleva kvällen igen. Ska bli jättekul och se vad dom tycker om det !












Kommentarer
Postat av: Inger Ahlqvist

Synd jag missade denna fest

2011-05-23 @ 10:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0