Hundår...

Idag när Olle inte fick vara på terassen för gubben var där och jobbade och slet, så fick han hitta sig en ny plats där han ändå hade koll över vad som hände. Han får ju inget missa, den nyfikne hjälpsamme hunden !!!

Och visst känns det som om våren är här nu? Här för att stanna tror jag minsann ! Vi har fått lunch hos svärmor i stugan idag, det var så varmt o skönt. Olle passade såklart på att ta några dopp i sjön, det går ju inte att missa! Men vi andra satt varmt och tryggt i pensionärskuvösen (inglasad terass) och njöt. Och åt .... mmm Kyckling!!

Kerstin är en hejjare på kyckling ska ni veta. Och för mig är kyckling kanonmat ! Jag känner igen att jag har stenkoll på min mat och mitt intag av "näring". Lagom mycket och lagom fördelat under dagen. Och lagom mycket skräp. Det är så skönt när man känner det, för då blir det en naturlig del av vardagen, man behöver inte hålla på och tänka på det utan det bara går på. Det är när man INTE har koll som man blir nojjig. Åt båda håll !!!

Nu fattas bara att komma igång med träningen igen. Just nu känns det som om det är ljusår dit, så som min kropp är mot mig nu. Men såklart vänder detta snart igen, det gör det ju alltid. Det är bara jobbigt på vägen dit :-)




Kommentarer
Postat av: Viktkamp

Underbart att du känner sån balans i maten, önskar jag kunde säga desamma =) Avskyr matbiten just nu!! Vill bara spy på allt planerande..

Så fiiin Olle är =) Kramar

2011-05-08 @ 09:31:24
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0