Bytt bytt - kommer alltid igen

Är det inte så ordspråket lyder ? För om det inte lyder så - då har vi gjort ett dåligt val, jag och gubben !! Vi har nämligen låtit junioren ta våran bil tillbaka till Nyköping idag. Han tog våran bil mot att jag fick ha hans denna veckan. Vilket byte va ? En bra fräsch väl fungerande Passat Kombi mot en gammal liten volvo !! Men det ska sägas till volvons försvar - att när det går så gör den det ordentligt ! Det går som en liten oljad blixt! Speciellt nu när däcken sitter på som dom ska, höll ju på att tappa 3 av fyra däck häromdagen. Tyckte det ryckte o slet i ratten och tur var väl att vi kollade upp det! Nu är jag trygg igen =)

                    
Den här pärlan far jag omkring i denna veckan. Så om ni ser mig stående nånstans, var snäll och stanna och fråga om jag behöver hjälp eller om jag står där frivilligt. Vi litar inte riktigt på den än, även om den går bra nu sen den fick sista lagninen i veckan som gick. Och priset vi fick (?) för att vi lät sonen ta våran pärla är att han kommer hem nästa helg till oss igen. Annars hade han inte kommit förrän till jul. Så det är värt en vecka i Volvon för det, jag lovar !! För vem vill inte ha hem godingen , egentligen varje helg om man får ?? Men med 30 mil hem så funkar inte varje helg ju. Det blir för jobbigt för honom. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0