FÖRBANNAD

Jag är så förbannad på Agria så jag blir knäpp. KNÄPP !!! Det kan inte finnas nått annat försäkringsbolag för husdjur som är lika besvärliga ... Har tamejfan inte varit med om maken! Jag blir vansinnig .... Häpen.....

Det började den 15 juli. Olle började få våteksem och vi var då i Hofors på kanot-SM. Jag såg det på eftermiddagen, detta var en fredag. Letade genast upp en liten fin sax hos en husvagnsgranne och började klippa rent runt det lilla lilla såret. Efter en timme kollade jag igen, och då hade det börjat bli ett litet litet litet sår även på andra kinden. Sprang till samma husvagn och lånade saxen igen. Frågade om jag fick behålla saxen ett tag =) Senare på kvällen fick jag klippa igen, det växte sakta men säkert sig större. Tyckte sen när vi gick o la oss på kvällen att det verkade ha stannat i växandet. Även på morgonen tyckte jag det såg stabilt ut. Lördag middag kom och med den ett ännu större eksem.  Fram med saxen igen och klippa klippa klippa.... Nu var han nästan helt ren på båda kinder. Men det är ju inte samma som om man kan raka men det fanns ingen maskin jag kunde låna där. På kvällen slängde vi ihop husvagn och tält och började den långa resan hem. Kom hem mitt i natten och då rann det från båda kinders sår. Han hade extremt ont och låg i pep. Stackarn. Jag försökte tvätta honom och göra det något sådär bra .... men men.. stackarn. På söndagsmorgonen var situationen ohållbar, Olle hade inte kunnat sova nått, och såren tog nu upp hela kinderna. Jag ringde direkt till Vara veterinärstation och dom sa att vi kunde komma direkt. Skitbra tjej - Annie, tog emot oss. Och Erik, också jätteduktig var där med. Dom gav Olle en lugnande spruta och började raka. Man kunde nästan se det växa... han blev rakad på hela kinderna och ner på halsen. Han blev rakad och fick en smärtstillande spruta, en penicillinspruta, en uppvaks-spruta, recept på penicillin och på smärtlindring och vi fick en vaccination när vi ändå var där. För detta, en söndag, fick vi betala 1500 kronor. Mycket bra hjälp och mycket bra pris. Vi hämtade ut medicinen och var jättenöjda. Tacksamma, lättade och mindre oroade för våran goe Olle.

NU börjar problemen. Jag skickade in detta kvitto tillsammans med ett par andra jag hade för att få tillbaka pengar av Agria. Han är såklart helt försäkrad. Men se på den .... på kvittot som Vara skrivit hade dom tydligen inte varit övertydliga med diagnosen så vi fick inte ut några pengar. Jag ringde upp Agria och Ulrika som hon heter kläcker följande: Hur ska jag veta att det var akut och du inte kunnat vänta till måndagen istället ??? Jag frågade då om hon hade hund ? Det hade hon. Jag frågade då om dom någonsin haft våteksem? Det hade dom inte. Jag frågade då om hon sett våteksem någon gång? Det hade hon inte. Jag frågade då om hon visste hur fort det växer och hur ont hunden har ? Nej inte det heller svarade hon. Och så säger hon så här: Du kan vara kaxig mot mig men du ska tänka på att det är jag som behandlar ditt ärende och bestämmer om du får pengar!

HMMMMMMmmmmmmm .... jag är förbannad !!!  

Fortsättning följer ska ni veta !!!

Bilderna som följer är ett axplock av stackars hundar som lidit av detta....






Ser detta ut som något som ska väntas med 1½ dygn för att någon på Agria tycker så ??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0