visslar på ...

Här knallar det på. Idag är första dagen jag är själv hemma efter min operation. Känns lite sådär, men känner ändå att jag har kontroll. Och alla är så snälla, ringer o kollar om det går fint för mig =) Tack alla ni !! Jag har ju varit smart och börjat förbereda mig för att vara själv idag. Det värsta med detta är ju att jag kan och får inte gå ut med Olle. Detta dröjer flera veckor innan jag kan ta på mig detta, älskade uppdrag igen. Hur ska jag stå ut? Jag älskar ju mina och olles promenader. Jag älskar att gå o småprata med honom om livets viktiga frågor. Och ännu mer - hur ska detta gå för Olle ?? Fram tills idag har Olle och husse haft sina sköna promenader. Grabben är ju i skolan i nyköping så han kan ju tyvärr inte hjälpa till. Och helgen löser husse. Men alla andra dagar, denna och nästa vecka då ? Hmmm... tur man har snälla vänner säger jag bara. Idag kommer min söta arbetskamrat Ann hit och går ut med Olle. Hon och hennes gubbe ska ta Olle och deras hund Leo på en skön promme. Kanon ! Väntar henne här när som helst nu. Och i morgon kommer Mireille och Erik och deras hund Ove för att avlasta mig och underhålla Olle. Fredag tar husse på kvällen. Och jag har ju då en trädgård som får funkar under dagen. Och där har jag förberett mig noga. Jag har under helgen lärt Olle att komma på visselpipa. Tur han är så fruktansvärt lättlärd på allt vi ger oss på. Jag klarar nämligen inte att ta i och ropa på honom, utan får ta till visselpipan. Och det funkar hur fint som helst. Så det är det nya här nu..... jag blåser och Olle springer allt vad han kan in !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0