Host, Höst och Tröst

Nu är hösten här. Och jag är verkligen inte med i någon fanclub för hösten. Jag kan nog ärligt säga att jag hatar hösten. Jag hatar det råa vädret, jag hatar regnet, jag hatar dom kalla morgonpromenaderna, jag hatar mörkret och jag hatar att frysa. HATAR ATT FRYSA. Och jag vet att man ska ta på sig bra med kläder MEN det gör jag ju. Jag har alltid flera lager, alltid rätt matrial, alltid bra funktionskläder och alltid mycket kläder. Men det är det där äckliga råa jag hatar. Det kryper in överallt och jag blir galen. Det verkligen kryper in ända in i lederna och jag hatar det. Jag HATAR det... Men i år är det annorlunda. Det är inte så rått och blött. Det regnar inte varje dag alls och det är mycket torrare och bättre klimat. Och tillråga på allt så skiner solen nästan varje dag. Så just i år kan jag ärligt säga - detta är första hösten jag inte hatar. Och då har jag inte ens en solresa under vintern att se fram emot, och ändå är jag inte alls så down av hösten. Det är gott. Promenaderna är sköna, även dom innan jobbet kl 05,30. Såklart har jag flera lager kläder ändå, det är ju inte varmt MEN det är ju inte rått så jag är jättenöjd =)

Men jag är trött. Ända in i märgen. Kan inte sova på nätterna. Vaknar vid 04 och sen är det klippt. Detta till att det är rätt mycket omkring mig just nu gör att jag är helt utmattad. Och då tänker jag så här - tänk hur hemskt det hade varit och jag också hade varit trött och gnällig för jag hade hatat hösten ? Så det är ju bra ändå ju !!! En av sakerna är ju detta med min lilla mamma. Hon fick ju läggas in igen för några dagar sen på sjukan, för ännu en omgång med hjärtat. Samma undersökningar och samma vändor. Men denna gång var det ingen infarkt i alla fall och det är vi väldigt tacksamma för. Antagligen "bara" kärlkramp. Hon skulle nog fått komma hem igår kväll på då började hon blöda från stora kroppspulsårdern efter undersökningen så hon blev sängliggandes där istället. Nu är hon jättetrött men uppe o går på avdelningen för att se så hon kan få komma hem i eftermiddag. Så jag får nog hämta hem henne sen =) Skönt.... för oss alla. 

Idag är också dagen som våran junior åker till Singapore för sitt VM i kanotmaraton. häftigt för honom. Jag är såååå glad för hans skull. Och stolt som en tuppmamma (?) !!! Vad som är mindre roligt är att gubben fortfarande är sjuk. Han hostar så han kräks, har ont i alla leder, har febertoppar och är helt slö. Jobbar, men har inte tränat på snart 2 veckor vilket är som 2 år för honom =) Stackarn... men nu ska han snart till doktorn igen så blir det kanske ordning på det med. Det är som sagt lite mycket nu... Men OLLE är pigg o kry i alla fall !!!!!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Massa kramar till er och mamma <3

2011-10-14 @ 18:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0