Storstädning

Vi håller på i rensar i källaren. Eller rättare sagt är det väl jag som gör det. Gubben håller på med bilarna under tiden och jag springer upp och ner i källartrappan med skräp som ska slängas. Det är hemskt vad det samlar sig under alla år. Det är enormt med gamla saker som måste bort nu. Det är jobbigt och tungt och tråkigt att göra det men vi kommer må så gott när det är gjort. Allt blir så mycket roligare och lättare om man kan få lite ordning.

Men det är tungt. Och ett väldigt springade i trappor blir det. Kanske kan jag ta det som motion? Då känns det ju extra roligt att få gjort det! Blir ju liksom 102 flugor i en smäll. Det är ju som att smälla flugor med ett tennisrack ju ! Nu är gubben och tränar, så jag har tagit en vila. Han tränar och jag vilar. Sen kör vi en omgång till sen. Fasen va gött det ska bli. Nu är det saker till tippen som ska lastas detta lass. Sånt man måste sortera. Det är det värsta, jag är tyvärr kanske inte så noga med sånt så jag är lite dålig på det. Men det är viktigt så nu kör vi!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0