Torgdagen

Det är en trött och sliten Lôtten idag. Vi har haft en vecka av riktigt slitiga dagar jag och gubben. Verkligen. Vi har varit urduktiga och vi jobbar bra ihop! Alltså vi gillar att jobba med andra oxå och inte hade det gjort nått med några fler händer och armar här, men vi gör ett skitbra jobb ! Vi två - tillsammans !! Vi närmar oss målet nu!!

Men idag har vi inte börjat slita än. Vi gick en timmes promenad med Olle tidigt på morgonen och sen har jag varit på torget och gubben stack och paddlade en sväng. Nu ska nog snart min bror titta hit, och sen blir det mat hos svärmor i eftermiddag/kväll. Så idag tar vi nog vila från källarjobbet. Kanske jag smyger ner och tvättar av det sista av väggarna i tvättstugan så det blir klart. Jag ska ju måla tvättstugan och det är skönt när man blir färdig med det väldigt tråkiga, så man kan gå på det som är roligt, och där man faktiskt ser att det händer nått !!! Taket blir vitt! Sen har vi svart kakel halvvägs upp på väggarna. Resten av väggarna ska målas. Det blir inte vitt. Kanske nån bruten vit. Ljus men inte kritvit. Kanske nån cream eller nått sånt. Golvet ska också målas det sista. Och det ska vara i färgen sand. Nått mittemellan vitt och nougat. Den är mjuk och fin och kommer passa fint där.

Och så har jag gjort ett fint hjärta som vi ska gå o lägga på kissens grav =) Jag brukar lägga nått fint där på hösten, ihop med ljungen som brukar planteras. Nu såg jag så fina på torget idag. Men jag vill ju göra själv. Så jag köpte lite lösa delar och klippte lite ljung från trappblomman och gjorde ett fint hjärta. Det gick sammanlagt på 25 kr! Dom på torget kostade 100 kr. Man kan säga att det både roligare och finare och billigare att göra själv !! Framför allt är känslan härlig då !



Kommentarer
Postat av: AK

Vackert för kissens grav.

Vad duktiga ni är som grejar på! Och jag håller med, bäst är att göra det tillsammans.

2011-10-29 @ 15:14:05
URL: http://bacillen.wordpress.com
Postat av: Viktkamp

så fint du gjort =) Kramar

2011-10-30 @ 20:56:42
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0