Min mamma är en kämpe =)

Ett inlägg om min mamma.... Som i över ett års tid haft attacker av tryck över bröstet och svårt att andas. Det kommer och går och försvinner oftast efter 1-1½ timme. Förra sommaren fick dom ta in henne med ambulans men skickade hem henne efter en kort stund på akuten med svaret att det finns inget fel. Sen har det här kommit, många gånger sen dess. Och igår hände det igen. Vid halv 11 när jag slutade jobbet ringde hon och bad mig komma för då var det dax och hon var ensam hemma. Jag satt där en stund och sen tyckte hon att det släppte.  Jag åkte hem och duschade och tog med mig Olle och hämtade pappa på hans träning. Vi tog med oss lite skräpmat hem, så mamma skulle slippa laga mat. Jag åkte hem, dom skulle sova middag. Då började det igen, men mamma tänkte att det går över om hon sover. Så hon somnade och vaknade nån timme senare med ett ännu värre tryck och smärta. Då ringde dom 112 och även mig och ambulansen kom fort. Dom tog med henne in och jag följde efter i bilen. Där fick hon på sig EKG-maskinen och fick träffa en läkare. Han la in henne och mammas enda kommentar var : Ska det vara nödvändigt !!! Hon hade inga som helst planer på att behöva stanna på sjukhuset över natten inte. Vem skulle då ge pappa mat ? =) Och frukost ? Nä det gick inte för sig !!!

Men bra som han var läkaren, så stod han på sig. Hon skulle stanna så vi åkte upp till en avdelning och hon fick på sig snygga kläder. Och hon blev kopplad till en bärbar EKG-maskin. Hon såg ut som en robot minst =) Senare visade det sig via prover och mätningar att det hon hade haft var en mindre Hjärtinfarkt. Vilken tur att dom ringde ambulansen i alla fall ! Och att hon stannade kvar ! Idag gör dom en kärl-kontrast-röntgen på henne. Och kanske behöver dom spränga nått kärl, så det inte ska hända igen. Det vet vi mer om ikväll. Just nu är hon i skövde och dom håller på för fullt med henne. Och vi får vänta här hemma på svar. Är inte så orolig alls nu, när jag vet att hon har sköterskor och läkare runt sig. Detta kommer gå fint och hon ska prova ut medicin så det inte händer igen. Så nu kan det bara bli bättre. Hon får vila upp sig på sjukan över helgen så är hon som ny sen =)

Och pappa då ? Hur klarar han sig ? Jodå... jag går förbi honom och tittar till honom och utfodrar honom !!
Detta var mammas största problem - Hur ska han klara sig ? Men vaddå - JAG finns ju. Världens bästa dotter !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0