Pipen

Idag har jag varit och tittat på 1 vecka gamla Golden valpar !! Åhhh vad dom är söta. Dom ligger som små klumpar, kravlar omkring lite ibland och piper när dom kommer för långt från sina syskon eller sin mamma. Det är Astrid som jag rider hos som har valpar nu. Eller ja, det är ju inte hon, utan hennes ena tik som har fått valpar ju =) Det var fem fina hanar, och jag har döpt (?) den ene till Pipen, för han pep så när jag var där. Han var nog den som var rundast och goast. Deras ögon är inte ännu öppna och deras öron är ihopväxta men dom går redan omkring. Det är ett under. Alltså att det bara sådär funkar . Det är häftigt. Jag kunde knappt slita mig för ridturen vi skulle göra också. Och tiken, Bönan, var så duktig. Jätteduktig. Hon sprang ut och kissade en sväng, men sprang snabbt in igen och la sig hos sina bebbar !! Redig tjej !!  Pipen är uppe till höger !
 
 
Angående ridningen blev den lite annorlunda idag. Jag fick bestämt för mig att Diddi haltade lite idag, så det blev en skritt-tur efter jag märkt det. Det var lite synd om henne ju !! Hon fick 2 knäckebröd efter som tröst ! Och efter lunchen idag provade jag att jogga lite igen. Det var gubben igen som fick uppdraget att valla mig. Det gick rätt ok faktiskt. Kändes ju såklart både i benhinnorna och i knät men det gick OK .... och jag har fått besked på mina röntgenbilder på knät - såklart jag ska ha lite atros också ! Tack för den då !!! Men det som inte dödar härdar ju !!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0