På rätt väg .... igen !!

Jag har haft lite bloggvila denna veckan. Det har enbart berott på att jag har varit sjuk. Jag har haft ordentligt med feber och varit helt slut. Ont i halsen har inte direkt piggat upp ! Tack för den Kajsa =) Vi umgicks tätt i 2 dagar förrförra helgen och då varnade hon mig och sa att hon var sjuk. Men nu när jag inte ätit mina cellgifter på länge så sa jag glatt : men mitt imunförsvar är så mycket bättre nu så det gör inget! Och bra var det .. not ! Det var först igår som jag kände att det började vända. Idag tror jag inte jag har någon feber, har inte tagit den, men känner mig mest avslagen och dock fortfarande något raspig i halsen. Men men.. jag överlever ju ! Tråkigast var att jag missade Zumban igår. Tycker ju det är riktigt kul, men det gick fetbort! Men det kommer en ny vecka ! Men annan sak som går mig i händerna just nu ... det tog mig lite tid men jag har lyckats vända vikten neråt igen. Gick ju upp lite efter operationen, då jag inte kunde röra mig nästan alls, och hade det jobbigt med maten i flera veckor, och sen kom jul och nyår ... och sen tar det ju ett tag att få bort sockerberoendet. Jag säger det igen, för det kan inte sägas tillräckligt ofta - akta er barn för sockerberoendet ! Det är lika illa som cigg eller alkoholberoende. Bara så ni vet. Och även om det inte sätter sig på vikten, så sätter det sig på hjärnan. Lika illa både ock !! Än så länge , som förälder till ett barn har man makten att se till att dom inte hamnar där.... När dom sen är vuxna - då får dom skylla sig själva =) Men nu är jag på väg ner igen. Det är inte så många, jag vet att det låter som det är massor när jag skriver så här, men det är alltid dom sista få som är tuffast. I början är det roligt och spännande och det går oftast ganska fort ... men efter ett tag, när det planat ut och man inte har mer än några stycken kvar, då är det lätt att slappa till. Men som sagt - på rätt väg igen ! Livet är gott !!


Ska det vara tummen upp för att jag gått ner, eller ska det vara tummen ner för att vikten gått ner?


Kommentarer
Postat av: Kajsa

OBSERVERA att jag faktiskt förvarnade! (och att jag bara hade ont i halsen, inget snor, ingen feber eller huvudvärk)......Krampårej!! <3

2012-02-10 @ 10:25:44
Postat av: Viktkamp

sockerberoende? jag med tror jag.. vi får hjälpas åt =) Kramar

2012-02-11 @ 23:29:41
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0