It's over

NU är alla helger över och kanske kan vardagen gå tillbaka till sin rutin-gång. Jag skulle uppskatta det nu känner jag. Man blir helt snurrig i allt detta. Allt blir annorlunda. På nästan alla sätt åt det positiva hållet, men för mig även lite åt fel håll. Det ska åkas runt och ätas både här o där och typ varje dag. Då är det svårt att hålla igen tycker jag. Det funkar säkert för väldigt många men jag tycker det är svårt. I vanliga fall om man är bortbjuden en dag på helgen , så vet man att man äter lite godare, kanske blir det nått glas vin, kanske en efterrätt och då kan man styra upp den dagens intag resten av veckan. Man kan tänka sig lite för dagarna innan och efter. Gå några extra promenader så man kan äta och dricka lite utan att behöva sitta där och jobba upp ett helt onödigt dåligt samvete. Men nu, där det är hela tiden, så är det svårt att få till dom där dagarna innan och efter av lite återhållsamhet. För det fortsätter bara..... Trevligt, jättejättetrevligt men också lite med fasan i halsen, för jag vet hur det slutar. Det går inte (för mig) att styra upp det om jag inte får flera dagar i rad på mig efter... Det är ju så med alla som har nån form av beroende... det går säkert inte för nån som är alkoholberoende att ta ett glas vin bara sådär och sen tro att det inte känns efter... eller för en nikotinberoende att ta en snus eller en cigg, och sen tro att man han kontroll. Det går inte. Jag vet - för jag är sockerberonde !!

Men i morgon börjar mina dagar igen. Mina dagar av full koll igen. Full koll på mat och motion. Och på måndag är det slut på detta slappande i matfrågan. Då ska det bra mat in och inget annat igen. Nu har jag haft julledigt länge nog, nu är det dax igen. Och nu är jag nästan tillbaka i mina promenader efter operation igen, så nu tar jag koll på min motion igen ! Härligt ska det bli! Härligt =) sååå himlans härligt !!


Om några veckor kan jag kanske prova att jogga lite igen. Vore kanon ju !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0