Ibland är det bättre att inte försöka

Jag gav mig på att prova att jogga igen. Jag har ju haft ett uppehåll på 6 veckor nu, för jag hade fått så ont i benhinnorna. Tyckte det var bättre nu, inte bra, men bättre. Så gubben tog ut mig på vallning i spåret. Det är skönt nu när han har semester. Vi träffas ju faktiskt inte så mycket när vi jobbar, då han jobbar borta hela veckorna, så bara att få vara tillsammans och försöka göra saker ihop är LYX !!! Så kan vi då göra saker som vi inte alls hinner med annars, eller saker bara för att vi faktiskt tycker det är kul så är det ett stort plus. Och ett sätt att umgås är ju att träna lite ihop. Mackan och han tränar ju hästlängder mer än mig, men dom är ändå snälla och tänker på mig ! Så igår skulle vi prova hur det gick. Och det gick ....... 20 meter ungefär. Då var det nån som stack en kniv i mitt vänstra knä. Men va fan ... provar lite till .... några knivar till ... provar lite till .... hundra knivar till. Då sa gubben att jag skulle gå och sätta mig i bilen så jag inte förstörde mig. Han fortsatte springa med Olle några varv. Men jag gick inte o satte mig i bilen. Jag tänkte jag kan ju i alla fall GÅ varvet. Så jag gick. Sen kom en gubbe som gick ganska fort. Jag tänkte jag kan ju jogga i hans gå-tempo.... Det gjorde bajsont, men jag vred foten lite så gick det lite bättre. Så jag körde klart varvet i långsam jogg-tempo. Det skulle jag inte ha gjort..... resten av kvällen är i Citodon-och-tårar-dimma =(  Likaså natten .. ingen sömn här. Jobbet gick , men HUU va ont jag hade. Gick direkt till doktorn efter jobbet och JOOOdå benhinneinflammation it is !! Och han skickade mig till röntgen av knät. Det kan vara så att jag har utväxter av min sjukdom och en sån flis har lossnat så det är därför det skär så i mitt knä. Så där fick jag för att jag ville vara lite duktig! Men det läker väl ... hoppas jag,  och då får jag väl prova igen. Eller ?????????
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0