Trolltyg

Ännu en veckas jobb ligger bakom. Nu väntar hela 2 dagars ledig och sen är det bara 5 dagar kvar att jobba innan det är dax att njuta av semestern. Har inte tagit mer än 3½ veckas semester i år, sparar lite till hösten om det blir så att vi får till en Rom-resa då. Kanske blir det så, kanske kanske kanske =) Känn ingen press, Mackan, men det vore kul om du blev uttagen till Maraton-VM så mammsen får åka och kolla och göra Rom osäkert samtidigt =) Man får slå några flugor i samma slag så att säga ! Och det är precis vad jag gjort här på eftermiddagen idag. Jag har varit hos Maria och ridit. Eller jag har varit med Maria och fått rida Pernillas häst Troll. Ojaaa jag vet att det är lyxigt. Jag får rida både Diddi och Troll. Det är nått jag uppskattar massor. Känner mig lite bortskämd faktiskt !!! Men oj va dom hästarna blev bitna av bromsar och blinningar idag. Troll gillade det verkligen inte, så jag har fått köra gymnastiska övningar i sadeln idag, när jag har jagat smådjur att slå ihjäl på Trollet. Jag jobbade hårt i alla fall. Och så tränade vi på att sitta i traven idag. Det går hur fint som helst på Troll. Han är mjuk och fin i steget och har en så skön sadel så jag passar på att träna.  Men nu är det dax att hoppa i duschen och skölja bort hästdammet, för nu ska jag gå på bio med Rebeckan !! Lite Snow White sitter aldrig fel. Och lite bio-godis!
 
 
Trackback
RSS 2.0