Galet

Jag tror minsann folk är helt galna. Helt urflippade helt enkelt. Dom måste helt enkelt ha tappat förståndet av den här väldigt långa icke-våriga vår ! Igår var det ju riktig vår. Varmt o skönt även i skuggan och man kunde ana att nu kommer våren äntligen komma hit. När jag var ute i trädgården med Olle, så såg jag folk som gick i shorts och t-shirt och det såg jätteskönt ut. Men så idag , så skulle jag gå spåret med Olle och då såg jag dom ! Dom som helt plötsligt trodde att även sommaren är här. När vi gick spåret idag, var klockan typ 08 ... och det var 9 grader varmt. Samma grader som förra veckan när jag gick samma spår vid ungefär samma tid. Och då mötte jag människor i mössa och uppdragen jacka, precis likadant klädda som jag. Fast jag hade såklart vantar också! Idag, med samma temp ute, så kom dom i shorts och t-shirt. Och en del i en kort jeansjacka. Det var bara jag och någon mer smart människa som hade mössan på och jackan knäppt. Hur kommer detta sig? Det var ju lika kallt idag som förra veckan! Är det någon form av fördröjning, så dom inte kände idag att det inte var så varmt som igår ? Eller är det bara att dom har längtat så länge, så dom tar alla chanser dom kan ? Ja, inte vet jag, för jag fortsätter klä på mig som man bör! Man ska svettas in våren, och frysa in hösten! Då mår kroppen och immunförsvaret som bäst! Men jag har ju i alla fall slutat med Långkalsongerna =) Jag är på rätt väg !



Förra våren ! Då hade den kommit lite längre vid den här tiden ! Men det kommer .....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0