På allmän begäran....

kommer här receptet på tårtan jag hade på mitt White Party. Den går bara att älska =)

KRÄMEN:
Blanda 1 dl mjölk, 2 ägg-gulor, 2 msk kakao och 2 msk mjöl i kastrull och låt det sjuda tills det tjocknar.
Rör sen i 100 gr margarin, 1 dl florsocker och 2 tsk vaniljsocker i krämen. Låt svalna ordentligt i kylen.

MARÄNGBOTTEN: 
Blanda 4 äggvitor och 2,5 dl socker och vispa det så det blir hårt. Blanda sen i 4 dl Vårgårdaris.
Bred ut smeten på smörpapper i långpanna och grädda i ugnen på 150 grader i ca 45-60 minuter.

TÅRTAN:
Dela botten i 2 delar och bred över krämen över den ena, samt 2 dl vispad grädde. Skiva jordgubbar (eller kiwi eller nått annat du tycker är gott) och lägg på. Lägg sedan den andra halvan över och sikta kakao över tårtan.

Klar att servera !!

Det går fint att göra den klart ca 1 timme innan servering. Ligger den längre kan det bli blöt !

Vill du ha en dubbelt så stor tårta gör du självklart 2 bottnar och använder hela istället för att dela.
Lycka till. Den går inte att misslyckas med!!

(har tyvärr inget kort på den, då den gick åt med rykande fart här hos mig)

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter ASGOTT! Du vet att jag är bakmonster hehehe

2011-06-23 @ 22:30:49
URL: http://headlong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0