Bubbelbugg

Igår kväll, precis som alla söndagskväller nu för tiden, var det BUGG igen. Det är så fantastiskt roligt att ha hittat tillbaka till buggen. Jag har ju buggat mycket i mitt unga liv. Gick min första buggkurs det året jag fyllde 18. Då i Skara så jag kunde inte börja förrän jag fått mitt körkort så jag kunde åka dit. Jag tror det var tisdagskvällar som vi var några som drog iväg varje vecka i flera terminer. Sen har jag varit ute o underhållit detta en del men som sagt nu har det varit ett bra tag som det varit buggtorka. Nu har det dansats annat när man varit ute :) Jag älskar ju alla dans så bara jag får lov o röra mig till musik är jag nöjd ! Då bubblar det gött i hela kroppen!

Men nu kör vi ! Jag och Rebecka och vi gillar det skarp båda två. Vi dansar ju såklart då inte med varandra men vi har anmält oss till kurserna ihop. Jag är ju då inte helt nybörjare men det var Rebecka så vi började tillsammans om från början. Det är bra att fräscha upp det lite för mig med eftersom det var ett tag sen. Men igår var sista gången på "bugg-ettan" Nästa söndag börjar Bugg-tvåan! NU börjar det nog hända saker för mig. Har säkert dessa svängar i huvudet också men dom sitter nog så hemskt mycket djupare än dom figurerna vi gått igenom.  Så nu ska det bli riktigt kuligt att dra iväg på söndag för kvällens pass.

Det ska bli spännande att se vilka som fortsätter. Det finns ju dom i kursen man gärna ser att dom fortsätter och så finns det dom som "spelar mindre roll". Det är ju då en del par som inte vågar släppa varandra ifall vi ska göra nått dumt med dom (!) så dessa par spelar ingen roll om dom väljer att fortsätta. Sen är det en 3 killar som kommer och är med som INTE är på nått sätt nybörjare. DOM ser vi gärna att dom kommer fortsätta komma med på våran kurs. Dom är liksom "Inlånade" för att vi ska slippa vara fler tjejer. Så vi får dansa hela tiden. DET gillas. Inte kul att stå över , inte ens 1 dans... vill ju passa på att få det som ett träningspass när man ändå är där :) Man får ta till alla knep när man ska ha in sina träningspass :)

Bugg gör gött för den något stela kroppen... man får sväng på gumpen :) HÄRLIGT !! Och dans är bra - det ger kondis, och man blir glad så kroppen släpper "glad-hormoner" istället för stresshormoner ! Då mår hjärtat fint!



Och på fredag blir det köpa-bugg-skor-resa-i-örebor-hämta-mackan-på-vägen resa!


Kommentarer
Postat av: ewelina

Jag köpte en färg som verkligen tog bra,

&eftersom att jag hade färgat rött innan, så kom det röda fram nu antagligen .. =)

Ja, jag längtar tills fredag =) <3

2011-03-07 @ 19:20:12
URL: http://johnsonplaze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0