En tass för en tass...



Detta är INTE ok. Detta kommer jag inte att ta. Jag vägrar låta grannens katt kliva omkring på våra bilar på vår uppfart. Jag skiter i om dom säger att det kan dom inte hjälpa för jag kommer inte acceptera detta. Jag kommer heller inte acceptera att den skiter i vår trädgård. För om inte detta tar stopp omgående så blir jag riktigt ilsk.

Detta är ju inte kissen fel egentligen. Utan djurägarens. Så jag ursäktar kissen denna gång.

Jag undrar om dom skulle vilja att jag skulle låta Olle kliva över deras bil på deras uppfart.
Och om dom skulle gilla att jag skulle låta Olle skita i deras trädgård.

Jag älskar katter, så ingen undrar över det. Men även kattägare har strikt ansvar för sitt djur. Och om inte dom vill ha repor av hundtassar i sin lack vill jag inte ha repor av katt-tassar i våran lack. En tass för en tass.

Så enkelt är det ! Man behöver inte göra det svårare än så alls ! Djurägaren har alltid ansvar !


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Det behövs en lag om att katter SKA vara inne i stan. För katternas skull

2011-03-20 @ 18:03:45
URL: http://kaptenbeckbyxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0