Jag är kär i min stekgryta!

Vad gjorde man om man inte hade en stekgryta? Ska man då göra mycket mat på en gång får man ju göra det i omgångar och SÅ roligt är det ju INTE att laga mat. För mig är laga mat ett nödvändigt ont.... Kanske bara för att det bara är jag som gör det här hemma? Mackan har ju av förklarliga själ blivit bra på det och gör det utan klagan men min gubbe... han gör det inte. Han hävdar att han inte kan ! Han skulle såklart kunna lära sig, han är duktigt på allt han får för sig, men han har absolut inget intresse för detta med matlagning. Han kör halvfabrikat när det är han som ska göra maten hemma. Men det är han bra på :) Men så gnäller han heller aldrig på att det inte är nån mat gjord.. det skulle han aldrig få för sig att göra. Finns ingen mat får man skylla sig själv är hans melodi. Och det har han ju rätt i . Man kan ju inte lägga över det på någon annan? Men när vi alla är hemma samtidigt och vi gör mat ihop tycker vi alla det är mysigt. Men lite uppdelat blir det ändå. Jag lagar mat, Perka tar samtidigt hand om all disk jag strör omkring mig och om Mackan är hemma så dukar han ! Så då är det trevligt ju !

Nu har jag gjort köttfärssås till fjällen. Till oss och småbrudarna och deras föräldrar ! Vi delar upp maten så dom gör halva veckan och vi gör halva. Då blir det roligare! Och så kanske vi äter lite ute också. På min lott ligger också att göra köttbullar. Men det gör jag i slutet av veckan. Det tar ju som sagt lite mer tid att göra köttbullar på 1 kg färs. Kanske kan jag göra dom ihop med min mamma? Då blir dom som ALLRA godast nämligen. Hon har någon magisk formel över detta. Jag gör efter samma recept MEN dom är ändå lite extra goda när hon varit med. Och då är dom ändå VÄLDIGT goda när jag gjort dom :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0