Tandfe´n

Även hundar behöver borsta tänderna. Det är ju viktigt att även dom har fina, starka och friska tänder. Olle gillar när vi borstar tänderna på honom. Han är som en bebis när vi gör det. Suger och tuggar på tandborsten. Men det blir i alla fall rent. Här i fjällen har vi inte med tandborsten. Här får han klara sig utan. Vi gör det faktiskt inte så väldigt ofta men nån gång i veckan försöker vi komma ihåg i alla fall. Bättre än inget ju !!

Vårskidåkning är den bästa. Solen skiner hela dagarna men det är såpass kallt att snön håller sig bra. Det blir inga blöta läskiga högar att åka in i utan det är hårt och fint med lite lite lös kall snö överst. Backarna här i Kläppen är perfekta för familjeåkning. Vi kanske inte hade valt detta stället om det skulle varit jag och gubben och Mackan som skulle åka iväg själva men med en småbarnsfamilj kan detta stället inte blir bättre. Kanon.

Nu börjar det krypa i träningsmasken i mig.... Har inte gjort nått pass på 1½ vecka nu. Börjar bli dax att boka nästa veckas pass. Men det är klart - jag åker ju slalom nästan hela dagarna. Det måste väl också räknas väl ??


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Lotta!!

Längtar ihjäl mig ut i backen när jag ser alla dina underbara kort!!!

Jag funderar lite på det där med att borsta tänderna på hunden.

Jag som ny hundägare har funderat på det där. Jag tycker vår hund luktar ganska illa i munnen (har varit och tagit bort tandsten för ca. 4 veckor sedan)och känner att det kanske skulle göra susen med lite tandborstning. Men vad för tandborst ska jag använda och vad för tandkräm??



Kram Johanna Evertson

2011-04-01 @ 06:15:53
Postat av: Lôtten

Johanna : Det finns tandborstar att köpa som är längre än vanliga. men vi kör vanliga tandborstar. Likaså med tandkräm. Om hunden inte gillar vanlig tandkräm finns det ofta i zoo-affären tandkräm med typ smak av kanel eller liknande som kan smaka bättre för hunden. Men prova med vanlig.



Tuggben är bra för att inte få tillbaka tandstenen oxå. För då gnager dom och det river bort ev. tandsten.

2011-04-01 @ 16:49:37
URL: http://lottensplace.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack!!! Ska prova ikvall.

Kram

2011-04-02 @ 01:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0