Tvättdag.... med avbrott för soffhäng!

Idag har varit en helt annorlunda dag. Det har inte blivit många knop gjorda. Jag har förvisso tvättat upp all tvätt i tvättkorgen. Och har nu tvättat min vita vinterjacka. Hade nån konstig förhoppning om att jag skulle klara hela vintern utan att tvätta den men hur sjutton skulle jag kunna veta att vintern tänkte hålla i sig så här länga :) Ville ju gärna sparat den o inte tvättat den... tycker inte dom blir det samma efteråt men NU gick det inte längre. Men den blev så fin... Skönt !

Sen har det varit väldigt mycket TV idag... Vasaloppet då såklart. Har haft några stycken att följa och såklart har dom gjort det med bravur ! Jag menar... Vad är TID ? Är det tid som är viktigt när man gjort nått enastående? Det är klart att det är viktigt när man är med i dom främsta leden och har det som en tävling. Men dom övriga typ 15000 åkarna är ju den stora procenten av Vasan. Och då undrar jag Vad är TID? Jag tycker det är helt oväsentligt när man tänker så här : Utsätt din kropp för enorm ansträngning i 4 timmar eller utsätt din kropp för enorm ansträngning i 9 timmar? Vilket tar kroppen mest stryk av? Jag tycker ju såklart att dom som är så duktiga och kör för den riktiga tävling är super. Jag vet vad det kostar dom året om för att ligga på en sån nivå. Jag har 2 grabbar här hemma som lägger en VÄLDIG MASSA TID på att träna för att ligga på en väldigt hög nivå i sin sport. På 2 olika nivåer och i 2 olika skeden i livet men ändå. Så all ära till dom. MEN jag vill ändå återkomma till dom motionärer som är där ute i spåren mellan 8-10 timmar. Dom skidar och skidor och sliter hårt på sin kropp. Dom tömmer den på ALLT. Inte bara energi. Utan allt. Det tar tid efteråt att bara kunna börja äta igen. Kroppen är tömd. Helt tömd. Och det tar tid att återhämta sig. Vila är viktigt :) Och så tänker jag så här : Skulle JAG kunna ta mig igenom 9 mil på skidor? Knappast troligt :) Så jag avundas och beundrar ALLA som gör en sån här sak. Antingen det är som en satsning, en kul grej, ett jippo eller en utmaning. HEDER åt er alla !

Mackan och Anna är 2 fantastiska ungdomar som tagit sig igenom Öppet Spår i år. 18 år gamla, båda med fantasktiska tider och antagligen med flera kommande Vasalopp framför sig !! Ni är fantastiska :-)





BTW - vill säga Grattis till Magnus som efter 4 mils träning på skidor tagit sig igenom Vasan på under 10 h.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Visst är dom fantastiska, dessa människor!? Skulle ALDRIG klara det (eller utsätta mig för det)....men tänk om man kunde!!!!

2011-03-06 @ 18:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0