Bakmamman

Jag gillar ju att baka. Jag tycker det är jättekul. Mycket roligare än att laga mat som jag bara gör för att jag måste. Laga mat är aldrig kul, inte ens när man ska ha lite fest eller kalas. Men jag överlever faktiskt :-)

Idag har jag bakat till Mackan. Han ska ha 2 kompisar hos sig i helgen och den ene grabben ska åka härifrån Lidköping och upp till Mackan. Och då kan ju jag skicka med lite nybakat som dom kan ha och gotta sig med. Det brukar vara uppskattad. Idag har jag gjort en mjuk pepparkaka. Jag har faktiskt fuskat lite idag, och använt mix. Det brukar jag inte göra men idag fick det bli så.  Men den smakade kanongott ändå, har såklart provsmakat änden. Den ene till mig, och den andre änden till gubben!Jag hörde också viskas om att den grabbens mamma skulle skicka med lasagne. Mackan älskar hennes lasagne så OM det är sant kommer han bli så glad. Eller han älskar typ all hennes mat. :-) Och hon är oxå kanotmamma så hon har förstånd när det gäller portionsstorlekar!

Och på söndag ska jag provbaka White-party-tårtan. Den är ganska White faktiskt. Den är vad jag kallar Helle-tårtan. Det är en tårta som vi nästan alltid får hos familjen Helle när vi är där på kalas och jag ÄLSKAR den. Jag har fått receptet men har ännu inte provat att baka den själv. Och ska jag ha den på mitt party måste jag ju veta att jag klarar av den så det blir provbak på söndag och sen tar jag med den ut till Mamma på Mors dag. OM den blir bra vill säga, annars blir det glass till mammsen :) Och på tal om att prova andras recept, jag tycker det är superkul. Speciellt när det gäller baksaker då. Och nått som brukar vara uppskattat när man sen kommer till dom och säger OM man har lyckats. Det tycker jag är kul, om nån provar nått som dom fått av mig. Jag brukar skryta med dom jag fått det av, man kan inte för ofta skryta med andras kunskaper och förmågor !!!! Eller hur ??


Kommentarer
Postat av: Viktkamp

jag älskar oxå att baka =) Men gör det sällan nu för tiden, mest när någon ska komma.. har ju liksom inte anledning att göra det annars ;) Bara onödigt att fresta sig själv! Kram

2011-05-26 @ 21:40:44
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Viktkamp

jag älskar oxå att baka =) Men gör det sällan nu för tiden, mest när någon ska komma.. har ju liksom inte anledning att göra det annars ;) Bara onödigt att fresta sig själv! Kram

2011-05-26 @ 21:40:58
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0