En riktig maräng...

Jag bakar. Jag älskar verkligen att baka men det blir inte så ofta längre. Detta då för att jag är en riktig gottegris så jag kan inte låta bli att stoppa i mig det jag bakar och om man vill undvika frestelser får man se till att inte ha det tillgängligt. Och till råga på allt är ju dom flesta smeter väldans goda och då slinker det ju ner där med !!

Idag bakar jag Marängtårta. Jag provbakar !!! Jag har inte gjort denna tårta förut men älskar den, när vi får den på kalas. Och än så länge går allt som det ska. Nu står den och svalnar, sen ska den delas och läggas massa gott emellan. En kokt kräm, lite vispad grädde och så kör jag kiwi emellan också. Mmmmm.... göttigt det !

OM den blir som jag vill, så får den följa med ut på cyklen till Filsbäck och fira min mamma på Mors dag !!!!

Ha en bra söndag, och ha en bra Mors dag alla ni värdefulla mammor där ute !!!


Kommentarer
Postat av: Viktkamp

Vinnaren är dragen, gå in och titta om du vann =) Kram

2011-05-29 @ 13:25:59
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0