Vardagsbestyr

Det finns många små saker som kan vara viktiga. Det kan vara enkla saker som man aldrig tänker på förrän man behöver tänka på det. Saker som andra tar som livsviktiga hela tiden , men som man inte ens ser. Konstigt va?

Idag när jag var o handlade så valde jag "Maggan". Den väldigt nära Ica-affären... Det är inte förstavalet av affär, det är sällan så himlans fräscht i frukt o grönt och några av personalen är mindre trevliga. Andra hur trevliga som helst :) Men idag orkade jag inte åka så långt så det blev Maggan. 

En STOR fördel med den affären (förutom att den är så närma) är att dom har kundvagnar som inte är så djupa. Det finns såklart vanliga vagnar, korgar på hjul och vanliga korgar men så har dom också dom andra vagnarna. Och just NU kändes dom som jätteviktiga. Att lyfta tunga saker i och ur en vanlig djup vagn kändes så där men när jag kom till Maggan och kom ihåg att dom har dessa vagnar blev jag så nöjd. En mycket lättare shoppingrunda kunde inledas. En liten liten sak som gjorde min stund på Ica hemskt mycket bättre.... Just i dag !!

Tänk då på dom stackars människor som behöver hjälp på ena eller andra sättet varje dag. Kanske kan man tänka på dom lite, och göra ett litet handtag när man går förbi dom. En liten sak som kan förbättra deras vardag är ju att tex hålla upp dörren åt dom. Det tänkte jag på när jag var i en affär för ett tag sen. Det kom ut två killar i 16-18 årsåldern. Och jag skulle gå in... och smack så släppte dom dörren. Gjorde inte mig så mycket, jag orkar minsann öppna den själv MEN då tänkte jag så här : SÅ skulle Mackan aldrig ha gjort. Han SKULLE hållit upp dörren till vem som helst som skulle in eller ut efter honom. DET har han minsann fått lära sig. :)

 Ser ni jordgubbarna längst ner i bild ? Hutlöst dyra men förhoppningsvis också hutlöst GODA !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0