Hälsa ...

19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
25. Favoritsyssla på vilodagen
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…
 
19. Hälsa för mig
 
Äta lagom, träna lagom, roa mig lagom, jobba lagom och sova lagom !!
Det är hälsa för mig! Det ger hälsa, för mig och mina grabbar =)
 
Jag har dragit lite på den här, den är jobbig att tänka på.
Det är jobbigt att tänka på att man är hälften så bra som alla andra.
Att man bara bidrar hälften så mycket. Att man bara blir tillfrågad hälften så ofta om saker,
för att andra är snälla och utgår från att man är redan hälften så bra. Oftast är det bara min
egna känsla, men ibland kommer det fram tankar och kommentarer hos folk som blir så fel.
Och om man då redan känner sig hälften så bra, så är man dubbelt så bra på att tolka det fel.
Men man lär sig, man får erfarenhet på hur man ska göra får att räcka till lika länge som andra.
Man lär sig hushålla, för att kunna vara med på det som man vet i längden ger mer än det tar.
Man lär sig göra det som genererar !! Trots att man bara är i samhällets ögon - hälften =)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: milla

Hej där du halva ;) Kikar in efter att ha läst ditt enastående gästbloggsinlägg hos Emma, Viktkamp. Kul att hitta en ny blogg att kika runt i. Hoppas att du får en bra dag och glöm inte att hälften är gott nog :) Kram

2012-12-10 @ 10:30:14
URL: http://motvallskarring.blogspot.com
Postat av: Viktkamp

Jättebra vännen <3 Gott nytt år! Kramar

2012-12-30 @ 18:49:20
URL: http://viktkamp.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0