Äntligen denna ...

5.  Favoritmuskel
6.  Mål med träningen
7.  Favoritövning
8.  Favoritmat
9.  Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt motto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
25. Favoritsyssla på vilodagen
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…
 
5. Favoritmuskel
Äntligen får jag skriva detta inlägg. Det har jag väntat på sen jag hittade listan hos fina Emma.Det låter kanske konstigt, för jag är ju inte på nått sätt träningsfreak eller muskelfreak men detta ska bli kul ! Min favoritmuskel är : Magmusklerna!! Och det är dock en ganska ny favvo ! Den blev instoppad som favorit för ca 11 månader sen. För om man ser tillbaka 12 månader så hade jag inga magmuskler. Eller jo såklart jag hade dom, men dom var såååå förstörda så dom kunde inte arbeta. Dom kunde aldrig bli starka och bättre. Det är sviterna efter att dom blev så uttänjda och förstörda när jag var gravid för typ 20 år sen. Och sen har det aldrig blivit bättre. Men när dom nu ändå var i magen och opererade för snart 12 månader sen, så sydda han även ihop mina magmuskler åt mig. Dom var illa sa han, så han gjorde mig lycklig  ! Och OJ vad jag älskar dom ! Mina muskler alltså ! Jag har inte tränat upp dom jättemycket, men känslan när jag spänner magen och jag känner att det finns motstånd där inne ! Otrolig känsla och värd ALLT. En ännu härligare känsla är när jag har tränat, t e x ridit ett riktigt hårt och bra dressyrpass och jag vaknar upp dagen efter och känner - detta blir grymt för magen. Alla säger att ha träningsvärk i magen är värst - jag säger att ha träningsvärk i magen är GULD !!!
 
 
Det ska vara tight mellan musklerna. Dom ska inte vara delade, då är det tokigt.
Mina var helt delade och söndriga, så doktorn sydde helt enkelt ihop dom så jag är "normal" igen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0