Dag 8 - Ett ögonblick

Att göra det väldigt enkelt för mig här hade ju varit och direkt skriva om DET ögonblicket. Det som alla som blivit mamma vet att det är inget som toppar den känslan, när det är "över" :) och man ligger där med sitt lilla knyte och är lyckligast i hela världen.
Ingen annan kan känna samma känsla som just jag känner just då !
Det är många som känner likadant såklart men JUST DÅ tror man att man är ensam om den överväldigande och enormt stora känsla som infinner sig...



Men jag vill dela med mig av ett annat ögonblick. Ett ögonblick jag heller aldrig kommer att glömma.
Detta för att det var en stor prestation men egentligen för mig av andra orsaker.
För mig handlade det om förmåner, om kärlek, och möjligheter och om gemenskap.

Min son Mackan och min sambo Perka (som är bonuspappa till Mackan) fick i somras möjligheten att köra K2 5000m i Herrar 22. För er som inte är så insatta är det så att Perka som är 46 i år kan välja om han vill köra bland veteraner (old boys) eller bland seniorer (Herrar över 22) I H22 ingår tex Marcus Oskarsson, Henrik Nilsson och Anders Gustavsson. 3 av dom bästa i världen. Mackan var i somras förstaårs junior, dvs 17 år gammal som tävlar i klassen H18. Det är killar på 17 o 18 år gamla. Men Mackan är duktig som sjutton på långlopp och ville ju såklart upp o slåss med Seniorerna och som grädden på moset med bonus-Perka.

Efter denna utläggning kommer här ÖGONBLICKET !

Mackan o Perka fick som sagt förmånen att köra detta prestigefyllda lopp tillsammans. Med sina gemensamma 62 år i kanoten hade dom helt klart den högsta åldern! Detta är ett tufft lopp, där klubbarna oftast sätter in sina allra bästa kanotister på långlopp.
Men denna dröm skulle nu få bli sann för mina pojkar !

OCH DOM GJORDE DET SÅKLART MED MER ÄN HEDER!

Dom gjorde ett fantastiskt lopp (inte förvåndade om man vet hur dom är tillsammans) och tog hem en otrolig femteplacering. Dom njöt, vi brevid njöt och det hela var en fest !
Detta på Perkas 45-årsdag. Jag kan lova - han önskade sig inget mer alls den födelsedagen !
Efter loppet såg Mackan till att välta Perka vid läktaren och vi alla sjöng Ja må Han leva...

Värmen i dessa 2, mina grabbar, gemenskapen, sammanhållningen, tågan,
glädjen och kärleken är för mig Ett Ögonblick.


Efter loppet !


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Underbart! <3

2011-01-21 @ 10:04:48
Postat av: AK

Absolut ett bra ögonblick.

De är härliga dina killar!

2011-01-21 @ 13:02:34
URL: http://bacillen.wordpress.com
Postat av: Emmie

sv: jadå, foten blir snart bra, har inte behövt smärtstillande på några dagar, kan kanske bero på att jag verkligen vilar, så jag tänkte belöna mig med ett glas rött ikväll :) Jag kör en dagens blogg nu om du är intresserad, annars kanske du hittar några nya bra bloggar :)

2011-01-21 @ 14:48:31
URL: http://emmiev.blogg.se/
Postat av: Jennie ♥

Hej tjejen!



Hoppas allt är bra med dej och jag hoppas inte jag stör när jag bara vill tipsa om denna sak.



Just nu har jag en tävling på bloggen där man kan vinna väggtext/väggdekor i samarbete med Paxlux.se till ett värde för 250 kr :) Hoppas du vill vara med!



http://jennsiii.blogg.se/2011/january/tavling-i-samarbete-med-paxluxse.html#comment



KRAM

2011-01-21 @ 16:49:36
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0