Fredagsritt med tjej-Tyra

Äntligen var det dax för fredagsridningen igen. Dom är helt enkelt underbara. Jag lever på en sån hela helgen, och sen börjar man längta igen på måndagen tills nästa fredag ! Livet är bra göttigt ! Idag fick jag en häst jag inte har ridit förut. Tyra. Tyra är stallets enda sto, bland dom stora hästarna. Hon är dock verkligen inte stor, måste nog ligga på gränsen till stor häst känns det som. En riktig liten fin tjej eller kanske mer donna ! Hon svänger på sin rumpa så gulligt när hon går. Det ger känslan av lite obalans när man sitter på henne men det är nog bara tjejigheten i henne =) Jag hade lite svårt innan jag kom in i hennes gung, men sen gick det strålande ! Tyra har en vana att bryta av galoppen hade jag hört. Men hon skötte sig strålande idag. Antagligen jag med då ju ! För jag drev, smackade och uppmuntrade henne att hålla igång. Och igång höll hon ! Inte en enda gång bröt hon av utan vi galopperade som vi aldrig gjort förut. Jag fick kämpa för att få henne lite rundare i halsen  men även det fixade vi ! Jag som sagt - ännu en underbar fredagsförmiddag på hästryggen !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0