Ensam och trött

Oj vad det har blixtrat till här det sista dygnet. Mackan och hans kanot-kompis Emil kom ju med tåget igår kväll. Som vanligt 2 timmar försenade. Det är sjutton vad SJ har problem. Med allt verkar det som. Kanske dax att byta ledningsgrupp eller styrelse eller chef eller nått liknande. För detta tar nog priset eller ?

Så jag som skulle ut och slå mina lurviga igår kunde inte ens hämta dom vid bussen som jag lovat utan det fick gubben göra. Och jag drog till Rebecka och drack lite vin innan utgång. MEN sen fick Mackan och gubben skjutsa oss till dansfesten, och då fick jag ju en fantastisk möjlighet att KRAMA riktigt på Mackan.. Åhhh.. Och den stackars Emil råkade få sig en kram han med, men jag tror nog han överlevde. Det är mysiga tjejer och killar som Mackan går ihop med på Kanotgymnasiet.

Och sen dansades det. Det är två killar på mitt jobb som fucking awesome på bugg. Och dom var med ute igår så vi fick proffsbugga lite med dom. Det är en häftigt känsla. Och det är så mycket enklare. Även om man inte kan det dom får för sig att göra så helt plötsligt kan man ! Och dom är bestämda i sina svängar, så man har inte en chans att föra , som jag gärna försöker med annars ! Vi dubbelbuggade med dom också och helt plötsligt var det inte ens svårt. Vi dubblade som om vi aldrig gjort annat. Inga fel här inte, med stor precision och glädje !!

Och sen hem, sova några timmar, upp och göra frukost, ner på stan och byta en klänning, och sen hem o göra middag till 4 hungrande kanotister och sen säga hej då till dom och gubben. Och sen snabbt i duschen och sen iväg och hämta mamma och pappa och sen iväg på brorsans 45-års kalas i Göteborg. Massa god plockmat senare, in i bilen och på väg hemåt. Ett obligatoriskt stopp på Bögens såklart och sen hem med Olle igen.

Och nu sitter vi här, Olle och jag. Ska kolla en bra film och sen gå o lägga oss. En skön slapparsöndag väntar !!



Bögens  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0