Nya bud

Efter att ha sprungit runt i affärerna i Skara kom vi fram till att vi ska INTE ha sånt golv. Vi ska göra nytt fint golv och olja det. Det blir det snyggaste. Ett alternativ hade varit att måla det gamla men vi gör nytt! Det blir bäst! Så i morgon blir det bygghandeln. Då ska vi oxå köpa mer "pinnar" till "soptunnehuset". Dom ska målas vita och fina dom med, så det blir lika fint som staketet. Kommer bli strålande. Mycket roligare att slänga sopor då ju???

Och vi hittade SKJORTAN!! Till gubben. Halleluja !! Han HATAR skjortor så det är under klädkodstvång som han tar på sig en skjorta. Och när vi nu är bjudna på bröllop gäller ju skjorta. Och vi tänkte gå safe och matcha slipsen med min klänning. Men vi fann en skatt ! I en av butikerna här i lidköping som säljer kostymer och sånt, jobbar en gammal hundtränarvän till mig. Och bara där är det en skatt. Stille (som han heter) är MANNEN när det gäller sånt här. Och där i affären plockade han fram den ! Skjortan alltså. DEN skjortan som passade gubben perfekt i färg OCH som matchar min klänning som om den var sänd från ovan!! Ingen tvekan där inte. Nu är vi klara för att gästa gubbens kusins härliga bröllop. Det ska blir superkul. Eller förresten - det fattas en BH. Till mig då alltså!



Kommer bli jättefint... och skönt för fötterna att glida omkring på !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0