Ideellt arbete

är arbete som är utan betalning. Och som faktiskt är frivilligt. Man kan inte RÄKNA med eller FÖRVÄNTA sig eller BEGÄRA att andra människor gör ideellt arbete. Man kan önska och vilja och fråga om andra kan vara med men man kan inte begära. Detta retar mig till den milda grad just nu. Jag tycker det är jättebra med ideellt arbete. Jag tycker det är roligt att hjälpa till i tex en förening. Men det är fan inte roligt när det krävs! Och inte som motprestation för att tex tävla eller spela eller vad man nu gör! Aj aj aj .... ILLA säger jag bara !!

Speciellt när man INNAN tänkta uppdrag gått ut och sagt att det är inte mycket jobb alls. Det är bara några personer som behövs och i väldigt små stunder. Jag förstod ju att det bara var ett sätt att få sin vilja igenom... Jag förstår oxå behovet av vissa inkomster MEN man kan fortfarande inte BEGÄRA att andra ska ställa upp.

Ideellt är samma som frivilligt utan lön. Det ger en go känsla OM man kan göra detta. Men fortfarande frivilligt!

"vi räknar med att alla som är med och tävlar kan vara med och hjälpa till före eller/och efter loppet."

Detta tycker jag är att räkna med en motprestation! Detta blir inte frivilligt för dom som känner sig tvingade att hjälpa till, för att kunna med att tävla tänkta dag. Kan man inte hjälpa till o jobba - kan man då med att skriva upp sig för att få tävla? Där det från början sas att det skulle vara så lite jobb, har nu gått och blivit till hela 4 dagars förberedelse? Med uppmaning att - tävlar du så hjälper du till ! Såklart är det bra om både ungdomar och föräldrar gör vad dom kan men inte som motprestation för att "få" tävla just tänkta gång !

Missförstå mig rätt här - jag gör gärna ideellt arbete i den mån jag kan. Och jag tycker det är viktigt med ideellt arbete, utan det finns inte föreningarna. Jag tycker t o m att det är roligt!! Och jag tycker det är viktig i en förening där det måste till stora evenemang för att få ekonomin att gå ihop. Utan stora inkomster kanske det inte finns en förening ändå. Och jag tycker att om många gör lite, blir det så mycket bättre för alla. MEN jag tycker fasen det är skitdåligt att säga att det ska till en motprestation för att ställa upp på tävlingen. Hur sjutton främjar det dom som kanske inte kan? Jag ser att det inte står "måste hjälpa till" men "räknar med" är ju typ samma sak? Eller? Då man inte kanske kan ställa upp före och/eller efter loppet så struntar man väl i loppet då =( Och då tycker jag vi är illa ute! Alltså riktigt illa ute !! Och som vanligt : Min blogg = mina tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0