Lôtten ♥ Olle = Sant

Han är tamejfan den bästaste hunden i hela världen !!! Solklart !!! Man kan inte annat än avguda honom med alla hans roliga saker han har för sig. Och han är så anpassningsbar så det är inte sant. Han vill bara göra rätt !!! Idag tog jag 40 minuters morgonpromenad med honom. Och vi använde vårat flexikoppel. Ni som följer med här vet vad jag egentligen tycker om flexikoppel MEN också att jag nu lärt mig att det funkar på vissa stora hundar =) Däribland våran Olle... Och det funkar så fint. Han går aldrig ut i fulla längden och han håller sig på den sidan cykelbanan som jag säger han ska vara på. Inget flexande över hela cykelbanan här inte. Och när jag säger till honom att komma in till mig igen så gör han det direkt. Detta betyder för mig, som vill gå för bla förbränning, att under våra 40 minuter i dag på morgonen så behövde jag bara stanna 1 gång. När han bajsade... Alla kissningar skötte han i flexikopplets längd. Och jag kunde traska på bara. Detta är underbart. Och bara för mig och Olle ! Exklusivt !


Kommentarer
Postat av: 113

Åh, vad himla praktiskt! Nu har jag ju inte läst om vad du tycker om flexikoppel tidigare men jag tror jag kan lista ut det (samma som jag alltså). Men OM det fungerar så som med din vovve så är det ju toppen!! Jag har själv hund, en 1½årig hovawart som tyvärr inte är lika duktig än, men så är han ju ung!



Sv: 3kg nedåt som mål är ett må¨l - alla mål är bra =)

Får man fråga vad det är för op?

Jag funderar på om jag har för "högt" mål. Nämligen 8,5kg vill jag ned till nov/dec.. men det är under 100strecket och det vill jag så gärna!



Du är länkad! KRAM

2011-08-22 @ 10:29:19
URL: http://hundratrettonkilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0