Respektlöst

Höjden på brist på respekt är att inte passa tider tycker jag. Att låta någon vänta.. Att tycka att man kan visa den som väntar så lite respekt att man kommer när man kommer. Att inte passa en tid är riktigt illa. Eller ?

Det finns många exempel på detta tycker jag. Visst kan det hända nått precis när man ska gå NÅGON gång, så man JUST DEN gången blir lite sen. Det kan hända alla. Men hur kan samma personer gång efter annan göra så?

Ett exempel är när man ska passa en träningstid på en förening. Om träningen börjar en viss tid, då kommer man då annars får man träna själv. Man kan inte be någon att det ska väntas för det drabbar ju alla som är där. Hur tänker man då ? Är man så viktigt att man tycker att allt ska stanna upp eller tänker man bara att det gör ju inget? Att vaddå - om dom väntar gör väl inget. Detta är höjden av respektlöst tycker jag.

Och sen det här med att komma i tid till sitt jobb. Hur svårt kan det vara? Alltså jag anser att man ska klara av att passa tider när man är ganska ung och det hör till att sköta sitt jobb att komma i tid. Respektlöst !!

Och sen det här med att låta kompisar vänta. Hur roligt är det? Att stå där o vänta o vänta... Tråkigt =(

Det kan ju som sagt hända saker... Men inte varje gång man ska träna, jobba eller träffas väl ?? Eller ???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0